Als webshop wil jij je uiteraard onderscheiden van de concurrentie. Hoe kan je dat echter het beste doen? Managed Live Chat is een optie die zeker het overwegen waard is. Dankzij deze handige chatfunctie merken steeds meer webshops en retailers dat ze meer leads binnenhalen, nieuwe bezoekers vergaren en tevens loyalere klanten. Zoals je wellicht al door  hebt zijn er ontzettend veel voordelen verbonden aan Managed Live chat. Het grootste pluspunt is bij uitstek de verbeterde klantenservice.

Sneeuwbaleffect met Managed Live Chat

Door gebruik te maken van Managed Live Chat zal je klantenservice merkbaar verbeteren. Als je klantenservice in orde is, heeft dat een sneeuwbaleffect op alle andere aspecten. Zo zal je merken dat de klanttevredenheid de lucht in schiet. Bezoekers beoordelen zichtbaar positiever als er een chatfunctie aanwezig is op een webshop. Ze kunnen namelijk direct hun vragen stellen en hoeven niet te wachten in de lange wachtrij via de telefoon of op dat e-mailtje. De bezoekers worden direct online geholpen. Dat levert tevens meer omzet op.

Doordat de klantenservice optimaal is met Managed Live Chat, zal uiteindelijk de webshop ook meer omzet draaien. Uit diverse onderzoeken is gebleken dat Managed Live Chat de conversie verhoogt, omdat de klant op elk moment antwoord kan krijgen op vragen. Zodra een bezoeker een duidelijk antwoord hebben gekregen, zal de klant sneller overgaan tot een aanschaf. Door simpelweg te kunnen chatten zal de omzet merkbaar hoger worden. Dat wil toch ieder bedrijf, webshop en retailer?

Managed Live Chat en grotere bereikbaarheid

Daarnaast heeft deze nuttige chatfunctie nog een ander groot voordeel voor de klantenservice en alles wat daardoor verbeterd wordt. Door Managed Live Chat te gebruiken, ben je tevens beter bereikbaar. De bezoekers van een webshop zijn niet gebonden aan de traditionele werktijden. Waarom zou je dat als retailer dan wel doen? Als je ervoor kiest om Managed Live Chat uit te besteden, dan kan je elke dag van de week klaar staan voor jouw bezoekers.

Uitbesteden aan ervaren operators

Bovendien heeft het uitbesteden van Managed Live Chat nog een ander groot voordeel. Een bedrijf die deze dienst aanbiedt, heeft alleen maar ervaren operators in huis. Deze mensen zijn getraind om op de beste manier te reageren in de chatfunctie. Een betere service leidt vervolgens ook weer tot meer leads. Wederom is er sprake van een sneeuwbaleffect. Daarnaast heb je nog steeds volledige transparantie. Als eigenaar kan jij nog steeds alle gevoerde chats bekijken.

Categorieën: Blog